-
Co dają nam, konsumentom, badania rynku?
29/09/2014 grawertop 0
Badaniem rynku zajmują się profesjonaliści ? do tego celu są specjalne agencje badawcze, które zatrudniają najlepszych pracowników znających się na rzeczy, na funkcjonowaniu rynków, jak również na ich badaniu. Jeśli więc zajmują się tym wszystkim osoby odpowiednio w tym kierunku wykwalifikowane, jeśli nie robią tego typowi amatorzy, to musi to być dosyć istotne, choć być może, my konsumenci nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę. Tak naprawdę powinniśmy jednak wiedzieć, czym są wspomniane badania na rynkach poszczególnych branż i właściwie co one dla nas znaczą, bo znaczą dużo. A przynajmniej powinny.
Od początku?
A więc, badania rynku to temat dosyć obszerny i dla osób niewtajemniczonych może wydać się skomplikowany. Konsumenci, czyli my wszyscy, możemy przecież powiedzieć, że chcemy po prostu, by usługi były dobre, satysfakcjonujące i w miarę niedrogie, adekwatne do naszych zarobków. Podobnie możemy powiedzieć o towarach i dobrach, które każdego dnia kupujemy. Jeśli tak będzie, to my będziemy w stu procentach zadowoleni z sytuacji na rynku. Badania rynku są prowadzone właśnie po to, by na rynku sytuacja była satysfakcjonująca zarówno dla nas, jak i dla samych przedsiębiorców, ale obie te kwestie, zadowolenie obu stron nierozerwalnie się ze sobą łączy. Sytuacja na rynku dla przedsiębiorcy dobra jest wtedy, kiedy konsumenci korzystają chętnie z usług i to nie jednorazowo, a regularnie. Jest ona korzystna również wtedy, gdy konsumenci chętnie nabywają dobra i towary. Wówczas przedsiębiorcy zarabiają i to niejednokrotnie niemało. Jednak, aby klienci tak chętnie kupowali towary i korzystali z oferowanych przez firmy czy zakłady usług, to muszą one ich satysfakcjonować, a aby taki komfort dla klientów stworzyć to przedsiębiorca musi znać ich opinię. Musi wiedzieć, czego od niego oczekują, co im się podoba, a co nie. Przedsiębiorca musi wiedzieć, czego klientom brakuje na rynku, gdzie jest deficyt, a czego jest za dużo. To właśnie w tym celu prowadzony jest tak zwany market research, czyli właśnie wspomniane badania rynku. A jak to jest w praktyce?
Praktyka a teoria
Powyżej przedstawiona została poniekąd teoria mechanizmu funkcjonowania rynku oraz prowadzenia takich badań, a przynajmniej powodów, dla których są one prowadzone. Natomiast, jak zresztą zapewne wszyscy wiemy, w wielu przypadkach teoria a praktyka znacznie się od siebie różnią i ta jest też w tym przypadku. Badania rynku nigdy nie są dokładne w stu procentach, a powodem tego jest na przykład fakt, że wiele konsumentów po prostu odmawia podzielenia się swoją opinią. Oczywiście każdy ma do tego prawo, ale w takiej sytuacji market research jest już niepełny. Po drugie, nie każdy konsument odpowiada na zadane przez pracowników agencji badawczej pytania zgodnie z prawdą, co również utrudnia polepszenie sytuacji na rynku i wprowadzenie satysfakcjonujących zmian. Jest to poniekąd wprowadzane przedsiębiorców w błąd, ale z racji tego, że ankiety czy badania są w zdecydowanej większości przypadków anonimowe, nie można w żaden sposób tej wiarygodności zweryfikować.
Categories: Biznes
Tagi: badania, biostat, biznes, marketing, statystyka
Rozwiązania magazynowe dla przedsiębiorców. Zestawy zabawek dla dzieci
Kategorie
- Automatyczna identyfikacja
- Bez kategorii
- Bezpieczeństwo
- Bielsko Biała
- Biznes
- Budowa domów
- Budownictwo
- Bydgoszcz
- Drukarki i materiały
- Edukacja
- Elektronika
- Finanse i ekonomia
- Firmy
- Fotografia
- Gastronomia
- Gry komputerowe
- Instalacje
- Internet
- Klimatyzacja i wentylacja
- Kody kreskowe
- Komputery
- Maszyny budowlane
- Motoryzacja
- Myślistwo
- Narzędzia
- Narzędzia budowlane
- Nawadnianie
- Nieruchomości
- Obuwie
- Odzież
- Ogród
- Ogrzewanie
- Optyka
- Pomoc drogowa
- Pompy i odwadnianie
- Prawo
- Projekty budowlane
- Przemysł
- Regionalne
- Reklama
- Rolnictwo
- Rozrywka
- Rybnik
- Sieci komputerowe
- Sklepy
- Sztuka
- Transport
- Turystyka
- Umeblowanie
- Uroda i moda
- Warszawa
- Wesela
- Wyposażenie wnętrz
- Zdrowie
- Zwierzęta