-
Wspólnie usprawnijmy rynek!
18/02/2015 grawertop 0
Czy konsumenci są chętnie do tego, by usprawniać rynek? By z dnia na dzień działać coraz bardziej aktywnie na rzecz jego rozwoju, wprowadzania modyfikacji i różnorodnych zmian, które są przecież na rynku niezbędne? Czy konsumenci chcą tych zmian? Czy widzą również potrzebę ich wprowadzania? Na te pytania najlepiej odpowiedzieć potrafią pracownicy agencji badawczych, którzy na co dzień zajmują się nie tylko konstruowaniem i organizacją badań rynkowych, ale również ich przeprowadzaniem. Chyba sami jesteśmy jednak również w stanie co nieco na ten temat powiedzieć. Jesteśmy konsumentami. Aktywnie uczestniczymy w tworzeniu rynku chociażby przez to, że korzystamy z dostępnych na nim dóbr. Ale niejednokrotnie nie jesteśmy chętnie do tego, żeby udzielić odpowiedzi na kilka prostych pyta ń, które to właśnie weryfikowałyby nasze zdanie na temat określonych branż na rynku. Są oczywiście różne badania i jedne są przez nas, konsumentów, lubiane bardziej, natomiast inne nieco mniej. Prawda jest niestety taka, że im więcej takich badań jest organizowanych, tym my częściej odmawiamy wzięcia w nich udziału. Z jednej strony jest to niezrozumiałe, bo nam przede wszystkim powinno zależeć na tym, żeby takie zmiany na rynku wprowadzić ? by był on dla nas jeszcze bardziej satysfakcjonujący. Ale z drugiej strony jest to całkiem zrozumiałe, bo przecież nie chcemy co chwilę wypełniać nudnych i monotonnych ankiet, a przecież badania rynkowe to w dużej mierze właśnie takie ankiety.
Dlaczego nie lubimy wypełniać ankiet?
Ankiety są dla nas monotonnym, mówiąc delikatnie, sposobem na sprawdzenie konsumenckiej opinii o poszczególnych branżach funkcjonujących w ramach ówczesnego rynku. Oczywiście są metody o wiele bardziej ciekawe, na przykład badania fokusowe, które nie dość, że odbywają się w kilkuosobowych grupach dając ludziom szansę na nawiązanie znajomości i interakcję z innymi badanymi, to jeszcze odbywają się w określonych dokładnie warunkach, między innymi w odpowiedniej sali czy też pod nadzorem moderatora schowanego w poglądowni. Takie formy badań są na pewno ciekawsze, aniżeli wspomniane ankiety. Nietrafione bywają również badania internetowe, bo o ile sieć internetowa świetnie sprawdza się w przypadku reklam (dziś na szeroką skalę funkcjonuje tak zwany mailing reklamowy), to jednak w przypadku ankiet i ogólnie badań rynkowych, które można za jednym kliknięciem wyłączyć nie jest to sposób dobry.
Internet daje inne możliwości
Internet daje różne inne możliwości, z których oczywiście warto korzystać. Daje na przykład możliwość zakupienia baz biznesowych, bo przecież podobnie, jak producentom lekarstw potrzebna jest lista aptek, tak samo analogicznie każdemu innemu przedsiębiorstwu potrzebne są listy ich potencjalnych klientów. Reasumując, badania ankietowe czy internetowe nie są trafione i z pewnością więcej osób brałoby w nich udział, gdyby ich forma była ciekawsza.
Categories: Biznes
Tagi: badania fokusowe, lista aptek, mailing
Odwadnianie. Nowoczesne metody i techniki odwadniania. Jak korzystać z usług tłumaczenia dokumentów?
Kategorie
- Automatyczna identyfikacja
- Bez kategorii
- Bezpieczeństwo
- Bielsko Biała
- Biznes
- Budowa domów
- Budownictwo
- Bydgoszcz
- Drukarki i materiały
- Edukacja
- Elektronika
- Finanse i ekonomia
- Firmy
- Fotografia
- Gastronomia
- Gry komputerowe
- Instalacje
- Internet
- Klimatyzacja i wentylacja
- Kody kreskowe
- Komputery
- Maszyny budowlane
- Motoryzacja
- Myślistwo
- Narzędzia
- Narzędzia budowlane
- Nawadnianie
- Nieruchomości
- Obuwie
- Odzież
- Ogród
- Ogrzewanie
- Optyka
- Pomoc drogowa
- Pompy i odwadnianie
- Prawo
- Projekty budowlane
- Przemysł
- Regionalne
- Reklama
- Rolnictwo
- Rozrywka
- Rybnik
- Sieci komputerowe
- Sklepy
- Sztuka
- Transport
- Turystyka
- Umeblowanie
- Uroda i moda
- Warszawa
- Wesela
- Wyposażenie wnętrz
- Zdrowie
- Zwierzęta