-
Osuszacz powietrza w przemyśle motoryzacyjnym.
02/05/2017 grawertop 0
Jednym z bardziej istotnych elementów układu pneumatycznego w każdym pojeździe samochodowym, jest bez wątpienia osuszacz powietrza. Odpowiada on przede wszystkim za obniżenie poziomu wilgotności powietrza w układzie do pułapu 21%, który uznawany jest bezpieczny w tym przypadku. Wyższy poziom wilgotności będzie niestety prowadzić do obniżenia wydajności elementów takich jak zaciski hamulcowe czy też siłowniki, a także będzie odpowiedzialny za ich korodowanie. Zobaczmy w takim razie jak zadbać o osuszacz powietrza, aby był on w stu procentach sprawny i nie doprowadzić do sytuacji, kiedy uszkodzeniu ulega cały układ pneumatyczny.
Systematyczny przegląd techniczny układu pneumatycznego.
W pierwszej więc kolejności powinniśmy zadbać o to, aby układ pneumatyczny był systematycznie poddawany przeglądowi technicznemu, którego zadaniem jest wychwycenie ewentualnych uszkodzeń i niezgodności działania, które w dłuższej perspektywie czasowej mogłyby doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń całego układu. W przypadku wychwycenia niezgodności w działaniu w odpowiednim czasie, możliwe będzie jeszcze przeprowadzenie regeneracji poszczególnych podzespołów, co zawsze jest rozwiązaniem o wiele bardziej przystępnym cenowo. Musimy tutaj w końcu pamiętać, iż na przykład regeneracja osuszaczy dla motoryzacji jest zawsze rozwiązaniem tańszym niż konieczność ich wymiany na nowe. Dlatego też, powinniśmy zadbać o to, aby układ pneumatyczny przechodził wszystkie przeglądy terminowo, gdyż tylko w taki sposób będziemy mogli zagwarantować sobie wychwycenie ewentualnych uszkodzeń.
Dlaczego osuszacz powietrza jest tak istotny?
Warto tutaj także powiedzieć sobie nieco więcej na temat tego dlaczego osuszacz powietrza jest elementem tak bardzo istotnym w układach pneumatyki samochodowej. Przede wszystkim chodzi tutaj o to, aby nie doprowadzić do korodowania elementów takich jak siłowniki, czy też zaciski hamulcowe, które do prawidłowej pracy potrzebują sprężonego powietrza pod odpowiednim ciśnieniem. Jeśli powietrze to będzie zbyt wilgotne, wilgoć w nim zawarta będzie osadzać się na ścinakach siłowników, jak również na ściankach zacisków hamulcowych. Prowadzić to będzie do ich korodowania, co ostatecznie skończy się koniecznością wymiany nie tylko samego osuszacza powietrza ale także zacisków hamulcowych oraz siłowników. Jednym słowem przeprowadzanie systematycznych przeglądów technicznych systemu osuszacza powietrza jest tutaj kwestią zdecydowanie najbardziej istotną, pozwalającą na wyraźne ograniczenie kosztów eksploatacji pojazdów samochodowych. W przypadku nie przeprowadzania przeglądów zarówno sam osuszacz powietrza, jak również wiele innych elementów pojazdów samochodowych będzie zbyt szybko ulegać wyeksploatowaniu, co niestety znacznie będzie podnosić koszty eksploatacyjne pojazdów samochodowych.
Categories: Motoryzacja
Tagi: pneumatyka hamulcowa, regeneracja osuszaczy, regeneracja siłowników, regeneracja zacisków
Weekend majowy w Toskanii. Prace remontowo malarskie.
Kategorie
- Automatyczna identyfikacja
- Bez kategorii
- Bezpieczeństwo
- Bielsko Biała
- Biznes
- Budowa domów
- Budownictwo
- Bydgoszcz
- Drukarki i materiały
- Edukacja
- Elektronika
- Finanse i ekonomia
- Firmy
- Fotografia
- Gastronomia
- Gry komputerowe
- Instalacje
- Internet
- Klimatyzacja i wentylacja
- Kody kreskowe
- Komputery
- Maszyny budowlane
- Motoryzacja
- Myślistwo
- Narzędzia
- Narzędzia budowlane
- Nawadnianie
- Nieruchomości
- Obuwie
- Odzież
- Ogród
- Ogrzewanie
- Optyka
- Pomoc drogowa
- Pompy i odwadnianie
- Prawo
- Projekty budowlane
- Przemysł
- Regionalne
- Reklama
- Rolnictwo
- Rozrywka
- Rybnik
- Sieci komputerowe
- Sklepy
- Sztuka
- Transport
- Turystyka
- Umeblowanie
- Uroda i moda
- Warszawa
- Wesela
- Wyposażenie wnętrz
- Zdrowie
- Zwierzęta