-
Przeprowadzanie badania opinii ? kto się właściwie tym zajmuje?
20/08/2014 grawertop 0
O tym, że badania konsumentów są niezbędne na rynku w każdej branży wiemy chyba wszyscy. Zdajemy sobie z tego sprawę chociażby z tego względu, że gdyby ich nie było, to niemożliwy byłby rozwój rynku. Gdyby przedsiębiorcy nie wiedzieli, co o ich produktach i o ich usługach myślą klienci i konsumenci, czyli dokładniej mówiąc my, nie mogliby kierować rozwoju swoich firm w dobrą stronę. Mogliby zgadywać, mogliby próbować domyślać się, co dokładnie myślimy, ale nie jest powiedziane, że ich domysły byłyby poprawne. Nie ma lepszego sposobu na rozwój firmy, jak przebadanie opinii. Jest to fakt niezaprzeczalny, więc z tym nie będziemy nawet próbować się kłócić. Ale właściwie kto zajmuje się badaniami opinii? Kto je przeprowadza? Kto je inicjuje? Czy to wszystko również jest nam wiadome?
Tajemnica badań opinii
Prawdopodobnie badania opinii są nam znane tylko od tej strony, kiedy już jesteśmy badani. Bo przecież często zdarza się tak, że ktoś zaczepia nas na ulicy i prosi o to, abyśmy opowiedzieli mu dlaczego właściwie kupujemy takie produkty, a nie inne, albo jak zapatrujemy się na produkt konkretnej marki wymienionej przez tę osobę. To są właśnie badania opinii i bardzo często, może nawet o tym nie wiedząc, a przynajmniej nie do tej pory, bierzemy w nich udział. A czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, kim jest ta osoba, która z takim pytaniem się do nas zwraca? Czy zastanawialiśmy się, kto ją do nas wysłał? Dlaczego akurat do nas? Czy myśleliśmy nad tym, po co jej te informacje? Czy w ogóle kiedykolwiek skupialiśmy się na badaniach opinii nieco bardziej, aniżeli po prostu biorąc w nich udział i robiąc to w dodatku dlatego, że musimy, a nie dlatego, że chcemy?
Badania opinii ą ciekawe
Badania opinii to temat dość ciekawy, dlatego warto się nim zainteresować. Zazwyczaj przeprowadzaniem takich badań zajmuje się agencja badawcza, choć inicjuje je ktoś zupełnie inny. O przeprowadzanie badań opinii prosi właściciel firmy, przedsiębiorca, który wie, że nadszedł najwyższy czas, by wprowadzić w swojej firmie zmiany i zoptymalizować funkcjonowanie firmy do zdania konsumentów. Agencja badawcza ma swoich ludzi, którzy dzwonią, chodzą po ulicach czy zbierają się wraz z konsumentami w tak zwanych fokusowniach w celu przeprowadzania badań opinii. Agencja badawcza dostaje więc zlecenie, które realizują jej pracownicy. Jak wyglądają badania opinii? Różnie. Są różne sposoby na ich przeprowadzanie, ale to już raczej temat na osobny artykuł. Warto natomiast wiedzieć, że nasze zdanie naprawdę na rynku w większości branż bardzo się liczy i że jeśli w takich badaniach bierzemy udział, to możemy spodziewać się zmian na lepsze, bo będą to zmiany wprowadzone zgodnie z naszymi sugestiami. Odpowiadajmy jednak na zadawane nam pytania zawsze szczerze, bo tylko dzięki temu przedsiębiorca może dowiedzieć się, jakie naprawdę zmiany w jego firmie by się przydały, a co działa i funkcjonuje bez zarzutu.
Categories: Biznes
Tagi: badania, biostat, biznes, marketing, statystyka
Ogrzewanie kominkowe w domach jednorodzinnych. Klient nasz pan ? czy w słynnym powiedzeniu jest choć ziarnko prawdy?
Kategorie
- Automatyczna identyfikacja
- Bez kategorii
- Bezpieczeństwo
- Bielsko Biała
- Biznes
- Budowa domów
- Budownictwo
- Bydgoszcz
- Drukarki i materiały
- Edukacja
- Elektronika
- Finanse i ekonomia
- Firmy
- Fotografia
- Gastronomia
- Gry komputerowe
- Instalacje
- Internet
- Klimatyzacja i wentylacja
- Kody kreskowe
- Komputery
- Maszyny budowlane
- Motoryzacja
- Myślistwo
- Narzędzia
- Narzędzia budowlane
- Nawadnianie
- Nieruchomości
- Obuwie
- Odzież
- Ogród
- Ogrzewanie
- Optyka
- Pomoc drogowa
- Pompy i odwadnianie
- Prawo
- Projekty budowlane
- Przemysł
- Regionalne
- Reklama
- Rolnictwo
- Rozrywka
- Rybnik
- Sieci komputerowe
- Sklepy
- Sztuka
- Transport
- Turystyka
- Umeblowanie
- Uroda i moda
- Warszawa
- Wesela
- Wyposażenie wnętrz
- Zdrowie
- Zwierzęta