-
Klient nasz pan ? czy w słynnym powiedzeniu jest choć ziarnko prawdy?
20/08/2014 grawertop 0
Powiedzenie ?klient nasz pan? na pewno różnie jest rozumiane w różnych perspektyw. Klientom na przykład może często wydawać się, że wcale nie są oni traktowani jakoś specjalnie czy też wyjątkowo, jakby faktycznie byli tymi przysłowiowymi ?panami? dyktującymi warunki. Natomiast przedsiębiorcy dobrze wiedzą, że to nieprawda i że dla nich to właśnie klient jest najważniejszy. Świadczą o tym między innymi badania rynku, czyli badania opinii klientów, które tak często w dzisiejszych czasach się przeprowadza. Można to robić telefonicznie, można również przeprowadzać na ulicach ankiety i sondaże, ale jedno jest pewne ? zdanie klientów dla przedsiębiorców bardzo się liczy, bo na podstawie ich opinii mogą oni zoptymalizować działanie swoich firm do potrzeb konsumentów, a tym samym zachęcić ich do korzystania ze swoich usług i kupowania swoich produktów. Zatem w takiej sytuacji klient jak najbardziej jest panem, który sugeruje zmiany, a raczej to, w jakim kierunku mają one pójść. Czy w innych sytuacjach klient jest równie ważny? Jeśli tak, to w jakich? Klienci z chęcią dowiedzą się, kiedy są tak bardzo cenieni, a może wtedy zmienią zdanie i zobaczą, że faktycznie bez nich rozwój rynku, jak i w ogóle jego funkcjonowanie, byłoby praktycznie niemożliwe.
Klient potrzebny każdej firmie
Klienci potrzebni są każdej firmie, każdej działalności, każdej niewielkiej nawet przedsiębiorczości, w każdym sklepie i w każdym malutkim zakładzie. Wszystko to istnieje dla klienta i z myślą o kliencie, a więc jeśli klienta nie ma, to nie ma też działalności ? jest to proste i logiczne i tą zależność rozumiemy chyba wszyscy. Jeśli klient nie kupuje, jeśli klient nie płaci, to firma nie zyskuje, nie zdobywa funduszy na dalszy rozwój i na dalsze funkcjonowanie. To sytuacja, która z czasem prowadzi do bankructwa. Niestety, trzeba spojrzeć prawdzie w oczy ? wiele firm nie potrafi pozyskiwać klientów i nie potrafi zachęcić ich do kupowania towarów czy korzystania ze swoich usług, a więc, mówiąc językiem kolokwialnym, wiele takich firm ?pada? i już nie jest w stanie powstać. Jak więc zadbać o to, by w firmie był klient?
Pomogą bazy biznesowe
Ktoś właśnie w tym celu stworzył tak zwane bazy biznesowe. Mogą to być bazy teleadresowe albo tylko bazy z numerami telefonów. Ale czym są wspomniane bazy? Być może nie mieliście z nimi jeszcze do czynienia, a jeśli macie swoją własną działalność, to bardzo dobrze trafiliście, bo o bazach biznesowych warto wiedzieć wszystko. Zatem, bazy teleadresowe i bazy zawierające tylko numery telefonów służą do kontaktowania się z potencjalnymi klientami. Dla przykładu, koncern farmaceutyczny z łatwością pozyska aptekę jako klienta, jeśli skorzysta ze wspomnianych baz biznesowych. A bazy biznesowe, które zakupił może również wykorzystać stosując mailing do aptek, czyli reklamując innym aptekom swoją ofertę i w ten sposób pozyskiwać jeszcze innych klientów, dzięki tej samej bazie. To bardzo proste rozwiązanie i naprawdę bardzo skuteczne.
Categories: Biznes
Tagi: bazy aptek, bazy biznesowe, bazy lekarzy, bazy teleadresowe
Przeprowadzanie badania opinii ? kto się właściwie tym zajmuje? Badania opinii klientów ? czy zawsze musimy odmawiać?
Kategorie
- Automatyczna identyfikacja
- Bez kategorii
- Bezpieczeństwo
- Bielsko Biała
- Biznes
- Budowa domów
- Budownictwo
- Bydgoszcz
- Drukarki i materiały
- Edukacja
- Elektronika
- Finanse i ekonomia
- Firmy
- Fotografia
- Gastronomia
- Gry komputerowe
- Instalacje
- Internet
- Klimatyzacja i wentylacja
- Kody kreskowe
- Komputery
- Maszyny budowlane
- Motoryzacja
- Myślistwo
- Narzędzia
- Narzędzia budowlane
- Nawadnianie
- Nieruchomości
- Obuwie
- Odzież
- Ogród
- Ogrzewanie
- Optyka
- Pomoc drogowa
- Pompy i odwadnianie
- Prawo
- Projekty budowlane
- Przemysł
- Regionalne
- Reklama
- Rolnictwo
- Rozrywka
- Rybnik
- Sieci komputerowe
- Sklepy
- Sztuka
- Transport
- Turystyka
- Umeblowanie
- Uroda i moda
- Warszawa
- Wesela
- Wyposażenie wnętrz
- Zdrowie
- Zwierzęta